fbpx

מדענים מהמרכזים הרפואיים הגדולים ביותר מאשרים את מה שפרסמתי בספרי "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" לפני זמן רב: הזלפה תוך ורידית של חומצה אסקורבית (עירויי ויטמין C) במינון גבוה עשויה להיות קטלנית לתאי סרטן ללא גרימת נזק לתאים בריאים.

 

א. מחקר מהפכני אשר בוצע במרכזים הגדולים והחשובים בעולם לחקר וטיפול בסרטן

מחקר בנושא זה פורסם ב 6 בנובמבר 2015 ב Science עיתון המאמרים הרפואיים החשוב ביותר בעולם. המחקר נערך על ידי מדענים מהמרכזים הרפואיים הגדולים והחשובים ביותר בארצות הברית: Weill Cornell Medicine, Cold Spring Harbor Laboratory, Tufts Medical Center, Harvard Medical School and The Johns Hopkins Kimmel Cancer Center.

המחקר נערך על עכברים נושאי גידול מסוג גידול של המעי הגס.

בארה"ב כמעט 100,000 חולים חדשים בסרטן המעי הגס כל שנה. אצל כ 50% מהם מוצאים אחת משתי המוטציות הגנטיות הבאות: KRAS או BRAF.

 

ב. גם הסוכר וגם ויטמין C משתמשים בחלבון אחד משותף ככלי רכב, כדי להיכנס לתוך תא הסרטן

תאי סרטן המעי הגס זקוקים לכמות גדולה של סוכר=גלוקוז לשם התפתחותם המהירה. לשם כך הם מייצרים נשא או מוביל, חלבון בשם GLUT1, חלבון המכניס באופן מואץ את הסוכר לתא הסרטני. הבעיה של תאי הסרטן היא שמוביל זה הינו גם מוביל מצוין של חומצה אסקורבית, היא ויטמין C לתוך התא.

חלק מהחומצה האסקורבית עובר תהליך של חמצון בתוך כלי הדם העורקיים העשירים מאד בחמצן והופך לחומצה דה-הידרו-אסקורבית DHA.

ויטמין C המיובא לתא הסרטני אינו ויטמין C רגיל אלא ויטמין C בצורתו המחומצנת, ה DHA.

 

ג. כניסת ה DHA מהווה בעיה לתא הסרטני:

1. הכנסת חומצת ה DHA באה על חשבון הגלוקוז כך שפחות גלוקוז נכנס לתא הסרטני, גלוקוז החשוב לתא זה להתפתחותו המהירה.
2. ה DHA איננו אנטיאוקסידנט כפי שמתנהגת החומצה האסקורבית עצמה, אלא חומר רעיל, פרואוקסידנטי הגורם לנזק לתאים וגורם למותם.
3. ה DHA הפרואוקסידנטי מנטרל בתא הסרטני את המנגנונים האנטיאוקסידנטיים דבר המאפשר לו לפעול בתאים אלה ללא התנגדות.

 

ד. הפגיעה הינה רק בתאי סרטן, תאים בריאים אינם נפגעים:

1. תאי סרטן המעי הגס הנושאים מוטציות בגנים KRAS ו BRAF הם תאים אגרסיביים מאד ומהלך המחלה הוא מהיר ותוקפני יותר מאשר אצל חולים ללא מוטציות אלה. הסיבה לכך היא שתאי סרטן עם המוטציות הנ"ל מייצרים כמות גדולה של החלבון המוביל סוכר לתא GLUT1 ועם הרבה סוכר הם כאמור יותר אגרסיביים.

אולם כאמור כמות גדולה של GLUT1 מאפשרת לכמות גדולה של DHA להיכנס לתא הסרטני ולהרוס אותו ולכן כאשר נמצא ויטמין C בכמות גדולה נגרם נזק בעיקר לתאי סרטן עם המוטציות הנ"ל.

בנוסף לכך הרדיקלים החופשיים בתוך התא מנטרלים אנזימים חיוניים למטבוליזם של הגלוקוז וליצירת האנרגיה מגלוקוז זה, ולכן כמות האנרגיה בתא הסרטני פוחתת והוא הופך לפחות ופחות אגרסיבי.

2. לתאים בריאים מנגנונים המנטרלים את ה DHA וגם כמות ה DHA הנכנסת אליהם יותר נמוכה, כך שהנזק לתאים בריאים הוא מינימלי.

 

ה. הניסוי

בניסויים הזריקו לעכברים נושאי גידולים מסוג סרטן המעי הגס כמויות גדולות של חומצה אסקורבית (כמות השווה לאכילת 300 תפוזים ע"י בן אדם), והשוו לקבוצת ביקורת נושאי אותו גידול ללא הזרקה של חומצה אסקורבית. נמצא כי אצל העכברים להם הוזרקה החומצה האסקורבית התפתחו פחות גידולים ואותם גידולים היו קטנים יותר מאלה אשר התפתחו אצלהעכברים בקבוצת הביקורת.

 

ו .טיפול בעירויי ויטמין C במינון גבוה בסוגי סרטן שונים

ניתן לתת מינונים גבוהים של ויטמין C אך רק בצורה תוך ורידית וזאת מאחר ולקיחה אורלית של מינונים אלה כרוכה ברעילות מאד גבוהה.

החוקרים מסיימים את הדיווח על המחקר בהתלהבות מהתוצאות המעודדות, בפריצת דרך חדשה לטיפול בסרטן ובתקווה שטיפולים אלה יהיו אפקטיביים בסוגי סרטן שונים ורבים.

 

ז. סיכום

עירויי ויטמין סי במינון גבוה עשויים להיות יעילים כטיפול בסוגים שונים של מחלת הסרטן.

מחקרים רפואיים שבוצעו ופורסמו במרכזים אונקולוגים החשובים בעולם מסבירים את מנגנון הפעולה של דרך טיפול זו.

שיטת הטיפול בעירויי ויטמין C הינה ללא תופעות לוואי או נזקים.

 

 

קראו על טיפול באמצעות עירוי ויטמינים במרכז לאונקולוגיה אינטגרטיבית, ניו הופ.

אז מה היה לנו כאן עד עכשיו?
מרכז רפואי ניו הופ
מרכז רפואי ניו הופ

"ניו הופ" (NEW HOPE) הוא מרכז רפואי (רפואה פרטית) לחולי סרטן שנוסד לפני כ-20 שנה. המרכז מתמחה בהיפרתרמיה וברפואה אינטגרטיבית לחולים אונקולוגיים.

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי
צרו איתנו קשר:
מאמרים אחרונים:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן! השקענו המון בכתיבת התכנים שלפניכם, לכן נודה לכם אם לא תעתיקו אותם.
אונקולוגיה סרטן ריאה

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

על הספר של ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

Call Now Button