fbpx
סרטן מעי הגס

סרטן המעי הגס

סרטן המעי הגס הינו אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר, בארה"ב כ 50,000 איש מתים בשנה ממחלה זו. ניתן כיום לקבוע בביטחון כי בנושא סרטן מעי הגס, גורלנו בידנו. התזונה ואורח החיים שלנו הם הקובעים את הסיכון לחלות בסוג סרטן זה, והם גם קובעים את יכולתנו לשרוד את המחלה.

גורמי סיכון ודרכי המניעה של סרטן המעי הגס

מחקרים אחרונים מראים כי גיל החולים בסוג סרטן זה הולך ויורד, וכיום המחלה מופיעה אצל צעירים בגיל העשרים, שלושים וארבעים של חייהם. זה כמובן קשור לאורח חיים ולתזונה בלתי מתאימים.
הסיכון לחלות בסרטן מעי גס עולה כאשר התזונה עשירה בבשר אדום, בבשר מעובד, במזון עשיר בברזל, סוכר ובשומנים מן החי, בשתיית אלכוהול, ובצריכה נמוכה של דגים, חלב ושל מזון עשיר בסיבים (פירות, ירקות, קטניות), בשום ובחומצה פולית. גורמי סיכון נוספים הם עודף משקל, בעיקר משקל עודף המתרכז בבטן ובחוסר פעילות גופנית.
אצל 10% מהחולים בסרטן המעי הגס יש קשר למחלות גנטיות משפחתיות (FAP ו HNPCC) או למחלות כרוניות הגורמות לדלקת מתמדת במעי הגס (קוליטיס וקרון).

הטיפול בסרטן המעי הגס

בשלבי המחלה הראשונים, הגידול מוגבל לדופן המעי הגס. בשלב זה הטיפול הינו כירורגי, כריתה מלאה של המעי באזור הגידול ושל הבלוטות הלימפה. כאשר נמצא כי תאי הסרטן חדרו לבלוטות הלימפה האזוריות, מוסיפים לאחר הניתוח, טיפול מונע בכימותרפיה כדי להפחית את סיכויי ההישנות של המחלה. כאשר קיימות גרורות באברים כמו כבד או ריאות, אין מקום לנתח והטיפול הינו בכימותרפיה בלבד.

סרטן המעי הגס
שילובים של תרופות כימותרפיות וביולוגיות חדשות בטיפול במחלה גרורתית הביא להארכת משך החיים הממוצע מ 7-8 חודשים ל 24-30 חודש.

טיפולים טבעיים בסרטן מעי הגס

למרות השיפור שחל בטיפולים בסרטן מעי הגס, הטיפול נכשל אצל חולים רבים וקיימת סכנה לחייהם. לכן יש לשלב גם טיפולים טבעיים המאופיינים בתופעות לוואי מועטות וללא נזקים לאברי הגוף השונים.
טיפולים אלה כוללים בין השאר: ניקוי הגוף (דה-טוקסיפיקציה), שינויים תזונתיים, שיפור הפעילות של מערכת החיסון דרך הפעלת מערכת הגוף-נפש, תוספי מזון שונים והיפרתרמיה.

תזונה לחולי סרטן המעי הגס

התזונה המומלצת לחולים בסרטן: המעי הגס: פירות וירקות, שקדים ואגוזים, סויה, ענבים, דגים, מזון חריף ומזון עשיר בחומצה פולית ובוויטמין D. מומלץ להרבות בשתיית תה ירוק או שחור ובשתיית קפה. תזונה דלה בסוכרים, שומנים ובבשר אדום, תרופות למחלות שונות שנמצאו יעילות כטיפול בסרטן מעי הגס.

התקדמות והתפשטות המחלה קשורים במצבים דלקתיים בתוך הגוף. מחקרים מראים כי תרופות מונעות דלקת ממשפחת ה NSAID's מסוגלות להאט ואף לעצור מחלה זו. גם תרופה קונבנציונלית אחרת, מטפורמין, תרופה המיועדת לחולי סכרת, מאיטה את התקדמות המחלה ומאריכה את חיי החולים. אולם התרופה הקונבנציונלית המדהימה ביותר הינה אספירין. נטילת כדור אחד של אספירין ליום לאחר אבחנה של סרטן המעי הגס מפחיתה את התמותה מהמחלה ב 15%.

תוספים כטיפול בסרטן המעי הגס

במחקר אשר פורסם בשנת 2005 נמצא כי נטילת תוסף בשם AVEMAR המורכב מfermented wheat germ extract לאחר ניתוח סרטן המעי הגס, גורמת להפחתת הישנות המחלה ב 14% ואת התמותה מהמחלה ב 20%.
במחקר אחר אשר פורסם בשנת 2014 נמצא כי 91% מחולים לאחר ניתוח עקב סרטן המעי הגס, אשר צרכו צמח מרפא בשם ארטימיסיה (הידוע כיעיל לטיפול במלריה), שרדו 5 שנים לעומת 57% בלבד מהחולים שעברו את אותו ניתוח אך לא נטלו ארטימיסיה.

תוספים רבים אחרים נמצאו כיעילים בטיפול בחולי סרטן המעי-הגס ביניהם קורקומין, ג'ינג'ר, ויטמין D, ליקופן ועוד.

מומלץ לנהל אורח חיים בריא כמניעה של סרטן המעי הגס.
אבחון מוקדם חשוב ביותר. רצוי לבצע בדיקות לאבחון מוקדם (דם סמוי, קולונוסקופיה). כ"כ יש לפנות לרופא מיד באם מופיעים שינויים בהרגלי יציאה או סימני דם בצואה.
שילוב של רפואה אלטרנטיבית בטיפול בסרטן המעי הגס משפרת סיכויי ההישרדות של החולים.

error: התוכן מוגן! השקענו המון בכתיבת התכנים שלפניכם, לכן נודה לכם אם לא תעתיקו אותם.
אונקולוגיה סרטן ריאה

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

על הספר של ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

Call Now Button