fbpx
סרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם

סרטן צוואר הרחם הינו גידול המופיע אצל נשים צעירות יחסית.
במרבית המקרים נמצא קשר להדבקה בווירוס הפפילומה (HPV), וירוס המועבר בין אנשים בעיקר במגע מיני. דבר זה מסביר את הסיכויים הגבוהים יותר לחלות בסרטן זה אצל נשים שקיימו יחסים בגיל צעיר, או עם בני זוג רבים. כיום זריקות חיסון כנגד וירוס זה עשויות להפחית את הסיכויים לחלות בסוג סרטן זה.
גידולי צוואר הרחם מתגלים בד"כ עקב כאבים בזמן קיום יחסים או עקב דימום מהנרתיק. כאשר המחלה מאובחנת לאחר הופעת סימפטומים, הגידול נמצא לרוב בשלבי מחלה מתקדמים וסיכויי ריפוי נמוכים יותר. לכן אבחון מוקדם חשוב כדי לאבחן שינויים טרום סרטניים בצוואר הרחם וזה ע"י בדיקת רופא נשים ולקיחת משטח צוואר הרחם (PAP). אבחון בשלבים הטרום סרטניים או בתחילת התהוות הסרטן מאפשרת לטפל באמצעים הגורמים פחות נזק לחולות ועם סיכויי ריפוי המתקרבים ל 100%.

הטיפול בסרטן צוואר הרחם

הטיפול של סרטן צוואר הרחם הינו לרוב כירורגי עם קרינה וכימותרפיה לפני או אחרי הניתוח. כיום גם תרופות חדישות ביולוגיות או אימונולוגיות והן מיועדות לחולות אשר נכשלו בטיפולים קודמים. סיכויי הריפוי בשלב I של המחלה, כאשר הגידול קטן ומוגבל לצוואר הרחם, הינם כ 80%. אולם בשלב II סיכויי הריפוי הם 60% ובשלבים III ו IV הסיכויים נמוכים מאד (גם כאשר משלבים את כל אמצעי הטיפול בקרינה, כימותרפיה וטיפולים ביולוגיים ואימונולוגיים).
שילוב של טיפולים טבעיים בטיפול בסרטן מתקדם של צוואר הרחם עשוי לשפר את סיכויי ההישרדות ולשפר את המצב הכללי ותסמיני המחלה.

תזונה בסרטן צוואר הרחם

שינוי הרגלי תזונה הינו חיוני. מומלץ ליישם את העקרונות הכלליים: תזונה ללא חד-סוכרים ותזונה דלת שומן. מזונות בעלי חשיבות מיוחדת בגידולים של צוואר הרחם הם הירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי) המכילים חומרים כימיים הפועלים כנגד סרטן צוואר הרחם. גם בשום ובסויה מרכיבים ייחודיים כנגד סרטן צוואר הרחם.

טיפול סרטן צוואר הרחם

תוספי מזון בסרטן צוואר הרחם

תוספי מזון רבים משפרים את יעילות הטיפולים הקונבציונליים ותוספים אחרים הם בעלי פעילות כנגד תאי סרטן צוואר הרחם עצמם.
אינדול-3-קרבינול הינו חומר המצוי בירקות ממשפחת המצליבים ונמצא במחקרים כבעל יכולת לעצור התפתחות של תאי סרטן צוואר הרחם. מחקרים מעבדתיים מראים כי החומר העיקרי המרכיב את האינדול 3 קרבינול הנקרא DIM הינו בעל השפעה חזקה על תאי סרטן צוואר הרחם. ניתן להשתמש בכדורים של I3C או של DIM. .
גנסטאין, פטריית האגריקוס וויטמין C משפרים את יעילות הטיפול בציספלטין בסרטן צוואר הרחם ומומלץ לשלבם אצל חולות המקבלות טיפול זה. שילוב של סלניום אצל חולות צוואר הרחם המטופלות בהקרנות מפחית את תופעות הלוואי והנזקים של ההקרנות.
ארטימיסיה ו AHCC הינם בעלי יכולת להתמודד עם וירוס הפפילומה (HPV).
לצמחי המרפא הבאים פעילות כנגד תאי סרטן צוואר הרחם וניתן לשלבם בטיפול: קורקומין, אלוברה, סולניום ניגריום, אנג'ליקה סיננסיס, פנק ג'ינסנג וניגליה סטביה. כך גם הטיפול במלטונין.

היפרתרמיה בסרטן צוואר הרחם

מחקרים רבים אשר נערכו בבתי חולים בהולנד ובארצות אחרות באירופה מראים כי שילוב של היפרתרמיה בזמן טיפול בהקרנות כטיפול בצוואר הרחם, מכפילה את יעילות ההקרנות וכי ההיפרתרמיה יעילה כטיפול בפני עצמו בגידולים אלה.

השילוב של תזונה, תוספים וגם היפרתרמיה  בטיפול בצוואר הרחם משפר את יעילות הטיפולים ומפחית את הנזקים לגוף ותופעות הלוואי הנגרמים ע"ח טיפולים אלה.

error: התוכן מוגן! השקענו המון בכתיבת התכנים שלפניכם, לכן נודה לכם אם לא תעתיקו אותם.
אונקולוגיה סרטן ריאה

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

על הספר של ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

Call Now Button