fbpx
סרטן שלפוחית השתן

סרטן שלפוחית השתן הינו גידול נפוץ מאד המתחיל בד"כ כגידול שטחי בדופן השלפוחית. במצב זה כריתה כירורגית במהלך ציסטוסקופיה הינה פשוטה ויעילה. חלק מהגידולים לא יחזרו יותר אך חלק יחזרו באזור שנותח. בנוסף, הבעיה היא מולטיפוקלית, גידולים בדופן השלפוחית יכולים להיווצר במקומות שונים בדופן. לכן, לאחר הכריתה נהוג להוסיף טיפולים מונעים לתוך השלפוחית הן טיפולים אימונולוגיים והן טיפולים בכימותרפיה מקומית.
כאשר הגידול אינו שטחי וחודר לתוך דופן שלפוחית השתן, הטיפול הינו בניתוח של כריתה מלאה של השלפוחית או, במקרים מסוימים, כריתה חלקית בתוספת הקרנות.
במחלה מתקדמת או גרורתית, הטיפולים הינם בכימותרפיה ובתרופות ביולוגיות.
השילוב של השיטות השונות של רפואה אלטרנטיבת משלימה בתוך הטיפול של סרטן שלפוחית השתן משפר את תוצאות הטיפולים ואת סיכויי ההישרדות של החולים.

תזונה

במחקר על 185,000 אנשים אשר פורסם ב 2013, הוכח כי צריכה גבוהה של פירות וירקות מפחיתה ב 65% את הסיכויים לפתח סרטן שלפוחית השתן.
מאכלים המכילים סולפורפן וסויה מונעים את ההתקדמות של גידולי שלפוחית השתן ושל יצירת גרורות. כך גם אורז חום מותסס וסובין אורז ירקות ממשפחת המצליבים ופירות וירקות המכילים חומצה פולית. שמן דגים מכיל חומצה אומגה-3 בעלות פעילות כנגד סרטן שלפוחית השתן.

תוספים

לפטריות מסוג מייטקה פעילות כנגד סרטן שלפוחית השתן. בתנאי מעבדה גורמות להרס של 90% מתאי סרטן זה. לצמח האסטרגולוס פעילות כנגד סרטן שלפוחית השתן. מחקרים מראים כי תה ירוק מונע התקדמות ופיזור של סרטן שלפוחית השתן.

סרטן שלפוחית השתן
פעילות כנגד סרטן שלפוחית השתן נמצאה גם בהוספת צמחי המרפא הבאים:קורקומין, רסברטרול, ג'ינסנג, קאוה, מגנוליה, טבוליה ופרופוליס.
בין הויטימינים והמינרלים, ויטמין A ונגזרותיו, בטה-קרוטן ורטינואידים, ויטמין D C ו E.
מתן grape seed proanthocyanidine משפר יעילות של אינטרפרון למניעת הישנות סרטן השלפוחית.
מתן ויטמין E לחולים לאחר כריתה של גידולים שטחיים של השלפוחית, מפחיתה בכ 50% את הישנות המחלה.

היפרתרמיה

במאמר אשר פורסם ע"ח מדענים מאוניברסיטת דיוק ב 2010, הם קובעים כי טיפול בהיפרתרמיה בגידולי שלפוחית שטחיים, מונע הישנות הגידולים ומונעה הפיכתם לגידולים אגרסיביים וחודרניים.
כאשר מטפלים בגידולי שלפוחית השתן בהקרנות, אצל 51% הגידול נעלם, כך נמצא במחקר באוניברסיטת רוטרדם בהולנד. הוספת היפרתרמיה טיפול בסרטן בהקרנות מביאה להעלמות המחלה אצל 73% מהחולים.
במחקר רב מרכזי באיטליה השוו טיפול בהחדרה לשלפוחית של כימותרפוה=מיטומיצין, לטיפול במיטומיצין בתוספת היפרתרמיה חיצונית לשלפוחית. חזרה נצפתה אצל 57.5% מהחולים אשר טופלו בכימורפיה לשלפוחית בלבד לעומת 17% אצל החולים אשר טופלו בכימותרפיה בתוספת הקרנות.
ממחקרים אלה ואחרים עולה כי בסרטן שלפוחית השתן, הוספת היפרתרמיה לטיפולים, הן במחלה שטחית והן במחלה מתקדמת, משפרת את תוצאות הטיפולים ואת סיכויי ההישרדות.

סיכום

הרגלי תזונה נכונים ותוספי מזון מפחיתים את הסיכויים לחלות בסרטן שלפוחית השתן.
שילוב של תזונה, תוספי מזון מתאימים וטיפול בהיפרתרמיה שלפוחית השתן חשובים לשם השגת תוצאות טיפול טובות, הפחתת הישנות המחלה והארכת החיים של החולים.

error: התוכן מוגן! השקענו המון בכתיבת התכנים שלפניכם, לכן נודה לכם אם לא תעתיקו אותם.
אונקולוגיה סרטן ריאה

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

על הספר של ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

Call Now Button