fbpx
תזונה לחולי סרטן

תזונה נכונה לחולי סרטן- מה לאכול וממה להימנע?

מחקרים רפואיים רבים הוכיחו ללא כל צל של ספק כי הרגלי תזונה לקויים מהווים את אחת הסיבות העיקריות להיווצרות ולריבוי של מחלת הסרטן כיום בעולם.
באותה מידה, שינוי הרגלי תזונה מהווה חלק בלתי נפרד מהטיפול במחלת הסרטן ואין ספק שללא הקפדה על תזונה לחולי סרטן – כלומר תזונה נכונה – לא ניתן להגיע לריפוי של מחלה זו.
קיימים סוגי מזון אשר תאי סרטן זקוקים להם לשם התרבותם ופעילותם המזיקה, ואילו סוגי מזון אחרים מכילים חומרים הפוגעים בתאי הסרטן ומונעים את התפתחותם.
למרות המחקרים המדעיים הרבים הקושרים הרגלי תזונה נכונים לסיכויים גבוהים יותר להישרדות מסרטן, נושא זה אינו מועבר לחולים במרבית המקרים ע"י האונקולוגים המטפלים.

כיום אין ספק כי תזונה מהווה חלק מהטיפול בסרטן, לצד טיפולים אלטרנטיביים נוספים במחלה.

העקרונות הבסיסיים של תזונה נכונה לחולי סרטן

1. הימנעות מוחלטת מחד סוכרים מסוג גלוקוז.
2. המנעות ככל הניתן ממוצרי חלב.
3. מזונות מומלצים לחולי סרטן: עוף, דגים, חיטה מלאה, אורז מלא, שיבולת שועל, סויה, טופו, קטניות, אגוזים ושקדים. כל סוגי הפירות והירקות (להוציא פירות יבשים) עם דגש על ירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי,קולרבי, כרוב עלים, לפת). שמן זית או קנולה, שמן פשתן מכבישה קרה, תה ירוק, כורכומין וג'ינג'ר.

תזונה נכונה לחולי סרטן – דיאטות מיוחדות

קיימות מספר דיאטות הידועות כדיאטות מיוחדות לחולי סרטן. דיאטות אלה מבוססות לרוב על העקרונות לעיל. דיאטות אלה הן חלק ממושג העל – רפואה משלימה לחולי סרטן.

תזונה לחולי סרטן

להלן פירוט הדיאטות הנפוצות והמפורסמות ביותר המותאמות לחולי סרטן-

דיאטת אן ויגמור: ללא מוצרי בשר וחלב, צריכה של פירות וירקות לא מעובדים, אגוזים ושקדים, והרבה נבט חיטה המכיל הרבה ויטמינים, מינרלים, אנזימים והורמונים חיוניים.

דיאטה קטוגנית: דיאטה ללא כל פחמימות (20-50 גר' פחמימות ליום). אין הגבלה בשומנים ובחלבונים.

דיאטת בדווויג: מספר מנות ביום של שמן פשתן מעורבב בגבינת קוטג'. ירקות, פירות, מיצים, ללא סוכר, שמן מהחי, מזון מעובד, סויה, ללא מוצרי חלב.

דיאטה ים תיכונית: פירות, ירקות, קטניות, עופות, דגים, זרעים, שמן זית, מעט יין אדום.
דיאטת גרסון: הרבה פירות וירקות בעיקר בצורת מיצים, הרבה פחמימות ואשלגן, ללא נתרן ושומנים, מעט חלבונים מהחי ותוספת חיצונית של אנזימי עיכול.

דיאטה פלאוליטית: מתבססת על התזונה של האדם הקדמון בתקופה הפליאוליטית שהתבססה על בשר, דגים, פירות וירקות טריים, שורשים, ביצים ואגוזים.

דיאטת אטקינס: חלבונים ללא הגבלה, ללא פחמימות.

דיאטת Raw Food: דיאטה ללא בשר, חלב, עופות או דגים. כוללת בעיקר פירות וירקות מכל הסוגים מוגשים ללא עיבוד. הרבה גזר, מצליבים, אפרסקים, אספרגוס, סלק, אננס, ענבים, תותים, דובדבנים.

מקרוביוטיקה: 40%-60% מהתזונה מבוססת על חיטה מלאה הגדלה באופן אורגני, כמו סוכר חום, תירס, barley, oat, millet, 20%-30% ירקות, 5%-10% שעועית, טופו, מיזו, טמפה ופירות ים. דגים, פירות, מלפפונם ואגוזים מספר פעמים בשבוע. להימנע מדברי חלב, עופות מזון מעובד, סוכר, בשר וירקות מסוג חצילים, תרד, עגבניות וקישואים.

דיאטות מיוחדות אלה הן ברובן מסובכות ומורכבות ודורשות הכנה מרובה הן בקנית המצרכים והן בהכנתן. לעומת זאת השימוש בעקרונות התזונה הנכונה לחולי סרטן לעיל הינו פשוט ואינו דורש הכנות מיוחדות.

סיכום

השמירה על תזונה נכונה הינה חלק בלתי נפרד מהרפואה האינטגרטיבית בסרטן יחד ובמקביל לשיטות הטיפול האחרות. השימוש בתזונה נכונה הינו קל, ללא עלות וללא נזקים או תופעות לוואי וערך הטיפול בתזונה נכונה לחולי סרטן הינו גבוה ומשפר את סיכויי ההישרדות ומשך ההישרדות של החולים.

פירוט נרחב בנושא תזונה לחולי סרטן ניתן לקבל בספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר והופיע בעברית, אנגלית, רוסית וסינית

error: התוכן מוגן! השקענו המון בכתיבת התכנים שלפניכם, לכן נודה לכם אם לא תעתיקו אותם.
אונקולוגיה סרטן ריאה

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

על הספר של ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

Call Now Button