fbpx
כימותרפיה במינון נמוך

טיפול כימותרפי בסרטן- תופעות לוואי ונזקים

הבסיס של הטיפול האונקולוגי הינו הטיפולים בכימותרפיה. תרופות כימותרפיות פועלות על תאים הנמצאים בחלוקה. הפעילות נעשית במספר שלבים של חלוקת התא, החל ממניעה של אספקת חומרים להכפלת התא וכלה במניעה של תהליך ההתחלקות של התא.
מאחר ופעולת התרופות הכימותרפיות מכוונת לגרימת נזק לתאים הנמצאים בשלבי חלוקה, הן פוגעות גם בתאי גוף נורמליים הנמצאים בשלבי חלוקה.

בגוף קיימים שלושה סוגי תאים:
1. תאים שאינם מתחלקים כמו התאים של מערכת העצבים המרכזית.
2. תאים אשר באופן רגיל אינם מתחלקים אך בשעת הצורך מסוגלים להתחלק כמו תאי הכבד.
3. תאים הנמצאים כל הזמן במצב חלוקה. כמו תאי השיער, תאים של מערכת הדם, תאים של השכבה החיצונית של העור ותאים המצפים את מערכת העיכול.

כימותרפיה במינון נמוך. פחות תופעות לוואי

התרופות הכימותרפיות אינן מסוגלות להבדיל בין התאים המתחלקים ולהבחין האם הם תאי סרטן או תאי גוף המתחלקים באופן נורמלי. לכן הטיפולים בכימותרפיה גורמים לתופעות לוואי קשות ונזקים- החל מנשירת שיער, פגיעה בריריות של מערכת העיכול הגורמת לשלשולים קשים ולבחילות והקאות , פגיעה ביכולת הגוף לייצר תאי דם מכל הסוגים הגורמת לאנמיה, מיעוט כדוריות דם לבנות ופגיעה ביכולת קרישת הדם ועוד.

חולים רבים מפסיקים את הטיפולים בכימותרפיה עקב תופעות הלוואי והנזקים וחולים אחרים מסרבים מראש לקבל טיפולים אלה. חולים אלה מחפשים טיפול בסרטן ללא כימותרפיה או בכימותרפיה ברמה שלא תגרום נזקים.

IPT כימותרפיה במינון נמוך

עקב נזקי הכימותרפיה פותח בשנים האחרונות טיפול חדשני בסרטן. שיטת הטיפול בכימותרפיה במינון נמוך (או IPT) פותחה ע"י רופא ממקסיקו אך אומצה בהמשך ע"י רופאים רבים בארצות הברית ובעולם כולו.
שיטת טיפול אלטרנטיבי לסרטן זו מתבססת על הידע שתאי סרטן זקוקים לסוכר כדי להתקיים. בעוד שתאים רגילים יוצרים אנרגיה הנחוצה להתפתחות התא בעזרת שילוב של סוכר וחמצן, תאי סרטן יוצרים את האנרגיה בעזרת סוכר בלבד. יצירת אנרגיה בעזרת סוכר בלבד איננה יעילה ולכן תאי הסרטן זקוקים להרבה סוכר (גלוקוז).
שיטת הטיפול ב IPT מאפשרת להפחית את מינון התרופות הכימותרפיות ולטפל ב 10%-15% מכלל מנת הכימותרפיה הניתנת בטיפולים בבית החולים. דבר זה מאפשר כמובן לטפל בכימותרפיה ועדיין להימנע מתופעות הלוואי והנזקים הנגרמים מטיפולים אלה.

מהלך הטיפול בכימותרפיה במינון נמוך

הטיפול ב IPT מתבסס על הורדת רמת הסוכר בדם בעזרת זריקת אינסולין. לאחר שמגיעים לרמת סוכר נמוכה, מזריקים לווריד את החומרים הכימותרפיים במינון הנמוך ומיד לאחריהם מזריקים לווריד סוכר מרוכז (גלוקוז 50%)

כימותרפיה הניתנת לווריד בשיטה הרגילה, מגיעה לכל מקום בגוף ורק חלק קטן ממנה מגיע לאזור הגידול הסרטני. כדי להגיע לאפקט הרצוי על תאי הסרטן צריך לתת מינון גבוה כך שהחלק המגיע לאזור הסרטן יהיה ברמה האפקטיבית.
בשיטת ה IPT, הכימותרפיה הנקשרת לסוכר מגיעה ישירות לתאי הסרטן מבלי להגיע לחלקי הגוף האחרים. דבר זה מאפשר להפחית בצורה משמעותית את מינון הכימותרפיה המוזרקת לגוף ועם זה גם הפחתה משמעותית בתופעות הלוואי והנזקים.

IPT או Insulin Potentiation Therapy, הינה דרך טיפול בסרטן ע"י כימותרפיה במינון נמוך הפועלת בעזרת חיבור של כימותרפיה לסוכר מרוכז דבר המאפשר להוליך את הכימותרפיה ישירות לתאי הסרטן ולכן להשתמש במינונים נמוכים של תרופות אלה.

error: התוכן מוגן! השקענו המון בכתיבת התכנים שלפניכם, לכן נודה לכם אם לא תעתיקו אותם.
אונקולוגיה סרטן ריאה

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

על הספר של ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

Call Now Button