fbpx
טיפולים משלימים בסרטן

טיפולים משלימים בסרטן – השילוב עם טיפולים אונקולוגיים

על אף ההתקדמות המחקרית והטכנולוגית, סרטן הוא עדיין מגיפה עולמית. אמנם יש ירידה באחוזי התמותה מסרטן ב25 השנים האחרונות, אך עיקר הירידה הינה עקב מניעה, גילוי מוקדם של המחלה ושיפור הטיפול כאשר המחלה מתגלה בשלבים הראשונים. הטיפול במחלה מתקדמת ובמספר סוגי סרטן נפוצים ואלימים כגון סרטן ריאה, סרטן מעי גס וסרטן לבלב, לא הניב שיפור משמעותי בריפוי המחלה.

מחקרים רפואיים נרחבים מתבצעים כדי למצוא דרכים העשויות לשפר את תוצאות הטיפולים ולהפחית את התמותה של חולי סרטן. לאחר שנים רבות של התעלמות מנושאים כמו תזונה, תוספי מזון ושינוי הרגלים, נערכו בשנים האחרונות מחקרים רבים ונרחבים בנושאים הנ"ל והשפעתם על שרידות חולי הסרטן. להפתעת החוקרים, נמצא כי קיים קשר הדוק בין התזונה, פעילות גופנית, וטיפולים בתוספי מזון ובין סיכויי ההישרדות של חולי סרטן. מחקרים אלה אשר נערכו במרכזים הרפואיים הגדולים והאמינים ביותר לחקר וטיפול במחלת הסרטן הביאו לכך שכיום, במרבית מרכזי הטיפול בסרטן בארץ ובעולם קיימים טיפולים משלימים בסרטן המשתלבים עם הטיפולים הקונבנציונליים.

השילוב של שיטות הטיפול הכלולות בהגדרת רפואה משלימה לחולי סרטן, עם הטיפולים הניתנים בבית החולים הינו אפשרי בקלות מאחר ואינו כרוך בתופעות לוואי ונזקים לאברי הגוף (מעבר לאלה הנגרמים ע"י הטיפולים הקונבנציונליים).
 

מטרות השילוב של טיפולים משלימים בסרטן בטיפולים הקונבנציונליים הן:

• טיפול במחלת הסרטן עצמה בשיטות המשלימות
• שיפור התפקוד של מערכת החיסון בגוף
• שיפור היעילות של התרופות והטיפולים האונקולוגים הקונבנציונליים
• הפחתת הרעילות והנזקים של הטיפולים האונקולוגיים דבר המאפשר להמשיך ולטפל בהם תקופה ממושכת יותר
• האטת תהליך של היווצרות עמידות של תאי סרטן לטיפולים האונקולוגיים, שוב דרך להאריך את תקופת הטיפולים האונקולוגיים
• טיפול בתופעות הלוואי של המחלה.

טיפולים משלימים בסרטן

טיפולים ברפואה משלימה בסרטן המתבצעים ע"י החולים עצמם

תזונה: בשנים האחרונות פורסמו מחקרים שמקורם במרכזים רפואיים החשובים ביותר המוכיחים כי שינוי בהרגלי תזונה הינו חלק בלתי נפרד מהטיפול במחלת הסרטן וכי שינויים אלה קשורים בשיפור סיכויי ההישרדות מהמחלה. אחת הדוגמאות הידועות הינו מחקר אשר בוצע בקרב נשים אשר לקו בסרטן שד. נשים אלה הודרכו לשמור דיאטה בה אחוז הקלוריות שמקורו בשומנים הינו פחות מ 17%. סיכויי ההישרדות השתפרו ב 20% ומעלה לעומת נשים אשר המשיכו בתזונה רגילה.

פעילות גופנית: שנים רבות התייחסו לפעילות גופנית כאמצעי לשיפור המצב הכללי כחלק מטיפול תומך לחולי סרטן, אולם מחקרים אחרונים מראים כי לפעילות גופנית חלק חשוב כטיפול במחלה עצמה תוך שיפור תוחלת החיים, העלאת סיכויי הריפוי והפחתת הרעילות של טיפולים כימותרפיים ואחרים. מאמר שפורסם ב 2014 בעתון הרפואי American Journal of Physiology מוכיח כי פעילות גופנית משפרת יעילות של כימותרפיה.

טיפולי גוף-נפש: טיפולים הקשורים לנפש עשויים להשפיע על סיכויי ומשך ההישרדות של חולי סרטן אומר ד"ר שפיגל מאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה במאמר שפורסם ב- 2 פברואר 2011 של ה Journal of the American Medical Association.

תוספי מזון: אלפי מחקרים אשר פורסמו בשנים האחרונות מוכיחים שלתוספי המזון השונים חלק בלתי נפרד מהטיפול בסרטן הן כחומרים המשפיעים ישירות על התאים הסרטניים והן בהשפעה על מערכת החיסון, שיפור יעילות של תרופות כימותרפיות והפחתת הרעילות שלהן. ניתן כיום לסווג תוספי מזון עם יעילות לגבי סוגי סרטן ספציפיים, תוספים עם השפעה על סוגי כימותרפיה ספציפיים ותוספים המטפלים בתופעות לוואי ספציפיות.

רפואה משלימה – סרטן במרכזים רפואיים מיוחדים

היפרתרמיה טיפול בסרטן: החדרת חום, מעל 42 מעלות צלזיוס, לתוך הגוף דבר הגורם להרס תאי סרטן ללא פגיעה בתאים הבריאים. טיפולים אלה הינם ללא נזקים, ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
עשרות אלפי מחקרים מוכיחים את היעילות של טיפולי היפרתרמיה בסוגי הסרטן השונים.
טיפולים בהיפרתרמיה ניתנים כיום בבתי חולים באירופה-בהולנד, גרמניה, איטליה ועוד ובמרכזים רפואיים מיוחדים להיפרתרמיה ברחבי העולם כולל בישראל.

גלוונותרפיה: החדרת זרם חשמלי ישיר (זרם גלוונו) הגורם לפגיעה בתאי סרטן ללא פגיעה בתאים בריאים.

חמצן: תאי סרטן אינם מתפתחים היטב בנוכחות ריכוזים גבוהים של חמצן. טיפולים במסכות חמצן, אוזון לתוך הוריד, או טיפול בחדרים של חמצן היפרברי הוכחו כיעילים כחלק מהטיפול בסרטן.

עירויים של ויטמין C במינון גבוה: מחקרים רפואיים רבים בעבר אשר נכונותם אושרה לאחרונה במחקר אשר בוצע באוניברסיטאות חשובות ביותר כמו האווארד וייל מוכיחים כי ויטמין C בריכוז גבוה הינו חומר קטלני לתאי סרטן ללא פגיעה בתאים בריאים. טיפולים תוך ורידיים של ויטמין C ניתנים במרכזים רפואיים בכל העולם. טיפול זה הינו ללא נזקים וללא תופעות לוואי.

טיפולים ברפואה משלימה בסרטן התקבלו כחלק מהטיפול הכולל

כפי שצוין במאמר זה, מחקרים רפואיים רבים הוכיחו כי שיטות הטיפול השונות של רפואה משלימה לחולי סרטן מתבססים על מחקרים והוכחות ליעילותם והם משולבים בשנים האחרונות עם הטיפולים הקונבנציונליים כחלק בלתי נפרד מהטיפול בסרטן.
אמצעי טיפול רבים ניתנים להתבצע על ידי החולים עצמם. מרכזים רפואיים לרפואה משלימה בסרטן הוקמו בבתי החולים, שם הם משמשים בעיקר כטיפול תומך לטיפול הקונבנציונאלי. מרכזים רפואיים מיוחדים לטיפולים משלימים בסרטן קיימים בערים שונות בעולם כולל מרכז רפואי "ניו-הופ" בתל-אביב.

error: התוכן מוגן! השקענו המון בכתיבת התכנים שלפניכם, לכן נודה לכם אם לא תעתיקו אותם.
אונקולוגיה סרטן ריאה

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

על הספר של ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

Call Now Button