fbpx

הטיפול הראשון שהביא לנסיגה של גידולים סרטניים הוא הטיפול בהקרנות. כבר בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 זמן קצר לאחר גילוי קרני הרנטגן. מרי קורי שמה לב באקראי כי חומרים רדיואקטיביים הבאים במגע עם הגוף יכולים לגרום נזק רב ויכולים לשמש לכן כטיפול ברקמות סרטניות.
הטיפול בהקרנות מתבסס על החדרת "חבילות" של אנרגיה לגוף היוצרות מעין "הפצצת" של החומר הגנטי בתא (ה DNA) וגורמות למות התא.
פותחו שתי דרכים לטפל בסרטן בעזרת קרינה: קרינה חיצונית בעזרת קרינה מייננת וקרינה פנימית בעזרת חומרים רדיואקטיביים.

אין גידול עמיד בפני קרינה

ההקרנות מסוגלות להרוס לחלוטין כל גידול בגוף. אולם, מנת הקרינה הדרושה להרוס גידול אחד שונה מזו הדרושה להרוס גידול אחר. לימפומות, גידולים של בלוטות הלימפה בגוף, הם גידולים להם דרושה מנת קרינה נמוכה למדי כדי לגרום להרס מוחלט שלהן. לעומת זאת, כדי להרוס גידולים מסוג סרקומה דרושה מנת קרינה גבוהה פי 4 מזו הנדרשת ללימפומות.

הבעיה: כיצד להרוס לחלוטין את הגידול ללא נזק קשה מדי לרקמות הבריאות

לרקמות הגוף השונות יש עמידות שונה בפני קרינה. אברים כמו כבד, כליות וריאות נהרסים כבר לאחר מנת קרינה נמוכה בעוד שרקמות כמו עצמות, שרירים וגידים עמידות בפני כמויות קרינה לא קטנות.

פתרון מס' 1: להקרין בצורה מדויקת ביותר

באם נצליח לרכז קרינה גבוהה בגידול עצמו בעוד שהרקמות סביבו יקבלו מנת קרינה נמוכה בהרבה, נוכל להגיע למנת הקרינה הנחוצה להרס הגידול.
קיימים כיום מכשירי הקרנות משוכללים וקיימות כיום טכניקות קרינה משוכללות, המאפשרים לרכז מנת קרינה גבוהה בגידול וקטנה בהרבה סביבו ובכך להפחית את הנזקים הסביבתיים.

פתרון מס' 2: להקרין את הגידול בצורה פנימית מתוכו

הקרינה ממכשירי ההקרנות הינה חיצונית. כדי להגיע מהמכשיר אל הגידול הנמצא בעומק הגוף, הקרינה צריכה לעבור מהעור, תת עור, רקמות השומן, השרירים והאברים האחרים הנמצאים בין המכשיר לבין הגידול.
הקרינה האינטרסטיציאלית משתמשת בחומרים רדיואקטיביים המוחדרים לתוך הגידול עצמו ופולטים קרינה אשר עיקר עוצמתה היא במרחק 1-3 ס"מ ממקור הקרינה, ובהמשך עוצמת הקרינה הינה כמעט אפסית לחלוטין. ניתן לעשות זאת לגידולים בערמונית, צוואר הרחם, רחם, גידולים באזורי הצוואר והראש ובגידולים אחרים.

נזקי ההקרנות

הנזקים הנגרמים בגוף כתוצאה מההקרנות תלויים במנת הקרינה, במיקום הקרינה ובאברים הכלולים בשדה הקרינה. בין השאר הקרינה עלולה לגרום לפגיעה בייצור כדוריות הדם השונות, נשירת שיער, פגיעה בפוריות הן של גברים והן של נשים, פצעים בפה, הפרעות בבליעה, שלשולים קשים, פגיעה עצבית, ועוד. קרינה לאזורי הכבד, כליות וריאות יכולה לגרום לנזק לאברים אלה כבר במנות קרינה נמוכות.

תוספים למניעה וטיפול בתופעות הלוואי והנזקים הנגרמים ע"י קרינה

מוקוזיטיס בפה בקרינה לאזורי ראש-צוואר: גרגור בפה של קורקומין.
פטריית קורדיספס מפחיתה את נזקי הקרינה למוח העצם.
גלוטמין (דרך הפה) מונע נזקי קרינה לשד כטיפול בסרטן השד ומשפר את המראה החיצוני של השד לאחר ההקרנות.
צמח הברברין מפחית שלשולים וכאבי הבטן המופיעים בעת ההקרנות של הבטן.
גם אנג'ליקה, אכינציאה, ג'ינסנג ואסטרגלוס מונעים נזקי קרינה לרקמות השונות.

תוספים המשפרים את יעילות ההקרנות

מחקר מ Wayne State University מוכיח כי שימוש בסויה בעת הקרנות לאזור הריאות בגידולי ריאה משפר את יעילות ההקרנות וגורם לעמידות טובה יותר של רקמת הריאה הבריאה בפני נזקי ההקרנות.

סיכום

הקרנות מהוות חלק חשוב בטיפול בחולי סרטן. הקרנות הן מאד יעילות בסוגי סרטן שונים וגם יעילות כטיפול בסימפטומים שונים של המחלה.
הקרנות יכולות להביא לנסיגות ואף להיעלמות של הגידולים אך נושאות בחובן תופעות לוואי קשות ולעיתים נזקים בלתי הפיכים לאברי הגוף השונים.
טיפול בטכניקות חדשניות עשוי להפחית את תופעות הלוואי והנזקים של קרינה ולהגביר את יעילותה.
תוספי מזון רבים משפרים יעילות ההקרנות ומפחיתים נזקים ותופעות לוואי. מומלץ לשלב אותם כחלק בלתי נפרד מהטיפול בחולי הסרטן.

אז מה היה לנו כאן עד עכשיו?
מרכז רפואי ניו הופ
מרכז רפואי ניו הופ

"ניו הופ" (NEW HOPE) הוא מרכז רפואי (רפואה פרטית) לחולי סרטן שנוסד לפני כ-20 שנה. המרכז מתמחה בהיפרתרמיה וברפואה אינטגרטיבית לחולים אונקולוגיים.

אהבתם? מוזמנים לשתף את המאמר:
פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם:
ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי
צרו איתנו קשר:
מאמרים אחרונים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן מוגן! השקענו המון בכתיבת התכנים שלפניכם, לכן נודה לכם אם לא תעתיקו אותם.
אונקולוגיה סרטן ריאה

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

על הספר של ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

Call Now Button