fbpx
טיפול טבעי בסרטן

א. טיפול בסרטן ללא כימותרפיה

חולי סרטן רבים אינם מטופלים בכימותרפיה. חלקם עקב התנגדות עקרונית ונפשית לקבלת טיפולים כאלה וחלקם עברו כבר את כל קווי הכימותרפיה האפשריים ואין עוד בארסנל הרפואי תרכובת של כימותרפיה בעלת פוטנציאל לעזרה עבורם. חולים אלה מחפשים דרכי טיפול אחרות, טבעיות ולא רעילות ופונים לקבלת טיפולים משלימים בסרטן.

ב. הטיפול הטבעי בסרטן

טיפול טבעי בסרטן משמעותו טיפולים ללא כימיקלים רעילים, ללא אנרגיות הרסניות וללא פרוצדורות פוגעניות. האמצעים הכלולים בטיפול בסרטן בדרכים טבעיות הם רבים ומגוונים, החל מהרגלי תזונה, תוספי מזון, צמחי מרפא, פעילויות גופניות, טיפולים קבוצתיים, אמצעים לניקוי הגוף מרעלים ועוד.
המשותף לכל שיטות הטיפול האלה הוא בכך שהן שיטות המתואמות עם הפיזיולוגיה והפעילות של הגוף ולא נגדן. לכן שיטות טיפול אלה אינן רעילות ואינן מלוות בתופעות לוואי או נזקים לגוף או לנפש.
חלק משיטות הטיפול הכלולות בהגדרה של טיפול טבעי בסרטן הן בעלות רקע מדעי ומחקרי ברמות שונות ואז הן כלולות בהגדרה של "רפואה משלימה בסרטן" וחלק מהשיטות הן ללא כל רקע מחקרי ואז הן בקטגוריה של טיפול אלטרנטיבי בסרטן.

 

פעילות גופנית היא חלק מהגדרת טיפול טבעי בסרטן

ג. החולה המסרב לקבל כימותרפיה

קיימת דילמה בקרב אונקולוגים המשלבים רפואה משלימה-אינטגרטיבית עם הטיפול הקונבנציונלי בסרטן. האם לשכנע חולה המסרב לקבל כימותרפיה לחזור בו מדעתו ולקבל טיפולים אלה.
תלוי בחולה ובמחלה.
קיימים חולים אשר חוו בעבר בני משפחה או חברים אשר טופלו בכימותרפיה, עברו סבל רב במהלך הטיפולים ללא שהטיפול היה יעיל. לחולים אלה התנגדות פנימית חזקה מאד לקבל טיפולים בכימותרפיה. לעיתים קרובות אצל חולה כזה התועלת ממתן טיפול בכימותרפיה תהיה מנוטרלת. הנזק הנפשי במתן הטיפול בניגוד לדעתו ולרצונו של החולה יגרום להשפעה שלילית על מערכת החיסון וינטרל את התועלת אשר ניתן להשיג מהטיפול בכימותרפיה.
לעומת זאת, קיימים מצבים בהם הטיפול בכימותרפיה הוא בעל סיכויים גבוהים להשפעה על הגידול. במקרים אלה התועלת מהטיפול בכימותרפיה עולה על הנזק מטיפול בניגוד לתחושתו הפנימית של החולה.

ד. להתמודד עם הסרטן בדרכים טבעיות

הוספת הטיפולים הטבעיים למגוון הטיפולים שהחולה מקבל קשור בשביעות רצון גבוהה מאד של החולה.
הטיפול בסרטן בבית חולים מאופיין ביחסי רופא-חולה, בו הרופא הוא הקובע את הטיפולים והחולה מקבל אותם. לעומת זאת, כאשר החולה פונה לקבלת טיפול טבעי בסרטן, הוא חש בפעם הראשונה שהוא עצמו משתתף בתהליך הטיפולים וכי הוא זה שנלחם בסרטן. חולים אלה הם לרוב הרבה יותר רגועים, הרבה יותר בטוחים בעצמם ובטיפול, ומדגימים חוסן נפשי בולט.
ברפואה הטבעית הקשר בין המטפל למטופל הינו לרוב עמוק ואינטנסיבי וקשר זה עצמו הינו בעל ערך רב וחשוב כחלק מהטיפול בחולה ובמחלה.
חייבים לציין כי גם בבית החולים הקשר רופא-חולה הינו חשוב ביותר וחולה החש באמפטיה, קשר ואמונה ברופא המטפל בו, סיכוייו בהתמודדות עם המחלה גבוהים יותר.

ה. לסיכום

טיפול טבעי בסרטן הינו חלק בלתי נפרד מארסנל הטיפולים בסרטן. הטיפול הטבעי יכול לבוא במקביל לטיפולים הקונבנציונליים ולעיתים יכול להוות את הטיפול היחיד במחלה.
הטיפול הטבעי בסרטן מתאפיין בכך שהוא כמעט ללא כל תופעות לוואי ללא כאבים וללא נזקים ולכן ניתן להשתמש בו בכל סוגי החולים ובכל מצב.

error: התוכן מוגן! השקענו המון בכתיבת התכנים שלפניכם, לכן נודה לכם אם לא תעתיקו אותם.
אונקולוגיה סרטן ריאה

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

על הספר של ד"ר יוסף ברנר

הספר "תעצרו את הסרטן אני רוצה לרדת" שנכתב ע"י ד"ר יוסף ברנר, מייסד המרכז הרפואי שלנו, הוא ספר המידע הנרחב ביותר ברפואה משלימה לחולי סרטן, והוא זמין לרכישה טלפונית או דרך חנויות הספרים המובחרות.

Call Now Button